Logg inn

Tidsbesparelse

For utleier

Manuell booking

1. Motta forespørsel. Må kanskje svare på noe spørsmål? La oss starte med at dette tar i snitt 3 min

2. Sjekke tilgjengelighet, kan fort ta litt tid, spesielt om det er flere administratorer som tar imot forespørsler, men har man en google eller annen digital kalender så er det ikke mer enn 2min

3. Dialog er kanskje det mest vriende. Du rakk å svare kunden at det var ledig innen 10minutter, men så bruker de 3 dager for å svare deg igjen. Og i mellom tiden fikk du 2 andre forespørseler for samme tidspunkt. Så blir det litt ping pong med kunde for å finne det riktige tidspunktet.
Vi gir det 10min og 3timer ventetid

4. Legge inn i kalender tar 1min om man har gode rutiner

5. Kontrakt signering kan ta 5 min om man har gode rutiner. Men det å vente på signert kontrakt og evt. purre på den et par ganger kan ta tid. La oss si 1time ventetid

6. Overlevere nøkkel varierer ekstremt. Noen har nøkkel ligge igjen uten «teppet», mens andre må ha en vaktmester som kommer og leverer. La oss si 10min

7. Å få nøkkelen tilbake er like variert. Av å til blir den også rotet bort eller ikke levert i tide til neste utleie. La oss si 10min

8. Sending av faktura kan ta litt tid, det spørs om utleie ansvarlig er den samme som også sender faktura. Det varierer også fra sted til sted. La oss si i snitt det tar 10min

9. Noen ganger så må man bare jobbe med litt purring. Si 2min

Gibbs booking

1. Motta booking rett i din gibbs administrasjons kalender. Dette tar deg ikke tid 0 min.

2. Nyt det digitale livet. Nå har du fått litt tid til overs, som du kan gjøre andre ting på. Kanskje en liten kaffe pause? 0min

3. Tjaa, kanskje du har forslag til forbedring eller lyst å sende oss et smil? Siden det er helt frivilling, setter vi det til 0min 🙂

Gibbs booking

0 min arbeid

0 min ventetid

Manuell booking

53 min arbeid

4 timer ventetid

For leietaker

Manuell booking

1. Send forespørsel kan være litt vrient for mange. Hva skal man starte med å skrive?
La oss starte med at dette tar i snitt 2 min

2. Dialog kan fort ta mange timer, og opp til flere dager, hvis man tar med ventetid (ikke alle liker å svare på henvendelser i helgen). Det kan også føre til at man miste kunde, siden man ikke rekker å svare fort nok.
Vi gir det 10min arbeid og 3 timer ventetid

3. Kontrakt signering foregår ofte ved at leietaker må møte utleier fysisk, eller printe ut en kontrakt sendt på epost, signere den, deretter scanne og sende tilbake.
La oss si at det tar i snitt 10min

4. Henting av nøkkel er kan være vrient, men det varierer fra sted til sted. La oss si i snitt det tar 5min. Av og til må man vente på personen som leverer nøkkel, så ikke mye tid, men mer frustrasjon 5 min ventetid

5. Tilbakelevering av nøkkel . La oss si i snitt det tar 5min. Av og til må man vente her og, si 5 min ventetid

6. Betaling av faktura 5min

Gibbs booking

1. Book ved å velge ledig dato. Dette tar ca 1 min

2. Betal med vipps, visa eller mastercard. Første gang tar det ca 2min, men andre gang så husker gibbs deg 🙂

3. Adgangskoden får du på sms, og det tar under 1min å taste inn koden

Gibbs booking

4 min arbeid

0 min ventetid

Manuell booking

37 min arbeid

3,1 timer ventetid

Manuelle tidsbergninger er basert på snitt bookinger. Hvis man tar et eksperiment og måler all tid som går på alle detalier, så går det mer tid enn men skulle tro 🙂